Cikkek
Kovács Zsolt Milán: Az én szemléletváltó sztorim
Az elmúlt másfél évben a járvány ideje alatt többször, több helyen találkoztam azzal a kérdéskörrel, hogy miként lehet megmenteni a válság sújtotta vállalkozásokat. Az én véleményem megosztó ezzel a témával kapcsolatban, ugyanis azt gondolom, hogy nem minden vállalkozást érdemes megmenteni. Bemutatom miért.
Így változott a Szemléletváltó hétvége az évek során III. – A rendezvény jelene és jövője
Három alkalom után én úgy éreztem, mindent elmondtam a Szemléletváltó hétvégék alkalmával, amit el szerettem volna. Az emberekben azonban volt szándék és nyitottság arra, hogy továbbra is összejöjjünk félévente egy olyan hétvégére, amikor közösen tanulunk, fejlődünk, a rendezvény pedig lassan elkezdte elnyerni a jelenlegi formáját.
Így változott a Szemléletváltó hétvége az évek során II. – Egy következő szint
Három alkalom után én úgy éreztem, mindent elmondtam a Szemléletváltó hétvégék alkalmával, amit el szerettem volna. Az emberekben azonban volt szándék és nyitottság arra, hogy továbbra is összejöjjünk félévente egy olyan hétvégére, amikor közösen tanulunk, fejlődünk, a rendezvény pedig lassan elkezdte elnyerni a jelenlegi formáját.
Így változott a Szemléletváltó hétvége az évek során I. – A kezdet
2022. március 25. és 27. között kerül megrendezésre a X. Szemléletváltó Hétvége. A jubileumi alkalom témája nem más, mint a változás. Maga a Szemléletváltó Hétvége is rengeteg változáson ment keresztül az elmúlt 5 évben.
Meg kell-e menteni minden vállalkozást?
Az elmúlt másfél évben a járvány ideje alatt többször, több helyen találkoztam azzal a kérdéskörrel, hogy miként lehet megmenteni a válság sújtotta vállalkozásokat. Az én véleményem megosztó ezzel a témával kapcsolatban, ugyanis azt gondolom, hogy nem minden vállalkozást érdemes megmenteni. Bemutatom miért.
Bistro Kormos Róberttel – Interjú
Megjelent Biros Levente könyve, a Mindig Többet ADNI – 52 szemléletváltó tanulság a múkuskeréktől a négymilliárdig. Maga a szerző üzletember,...
A cégben való munka hátrahagyása – Így add át a felelősséget vezetődnek, munkatársadnak
A vállalkozói lét egy bizonyos szintjén előbb-utóbb ki kell lépnünk a cégünkből, hogy egyre többet dolgozhassunk a vállalkozásukon a benne való robotolás helyett. De vajon pontosan mikor kell átadni a felelősséget a kulcsmunkatársaknak, igazgatóknak?
Így zajlik egy gyümölcsöző állásinterjú
Az állásinterjú témája többször felmerült már. Akár a szerethető munkahely megteremtéséről, akár a kulcsemberek, leendő igazgatók megtalálásáról van szó, a jó állásinterjú elengedhetetlenül fontos mozzanata mindkét folyamatnak.
Találd meg a leendő igazgatódat!
A Szemléletváltóban végzett tevékenységem során számos lehetőségem nyílt megfigyelni a vállalkozótársaimat, és arra a felfedezésre jutottam, hogy sok mindenben hasonlítunk: Szeretünk megoldásokat keresni, kitalálni dolgokat, újítani, vitatkozni, megtervezni a jövőnket. Nem szeretünk azonban működtetni, vezetni, egy bizonyos munkatárs szám felett pedig, azt érzem, sokunkban már a megfelelő képességek sincsenek meg a cégünk gépezetének működtetéséhez. Éppen ezért fontos, hogy ha felfelé ível a vállalkozásunk, megtaláljuk a leendő kulcsembereinket, vezetőinket, igazgatónkat.
Tedd vonzó munkahellyé a cégedet!
Sajnos sokakban él a mai napig az a szemlélet, hogy egy cégnek csak az ügyfelek elégedettségére kell odafigyelnie. Ám ha a munkatársak nem elégedettek, könnyen belefuthatunk abba a helyzetbe, hogy a kollégáink minden előjel nélkül otthagynak minket egy jobb ajánlatért.
A vállalkozó evolúciója II. – Célok a cégből való kilépés után
A vállalkozó evolúciójáról szóló előző cikkemben azt az utat ismertettem, amely a cégből való kilépés felé vezet. Ezúttal a befektetővé válás folyamatát, majd az azutáni életet mutatom be annak minden lehetőségével és nehézségével.
A vállalkozó evolúciója I. – Út a cégen belül
A sikeres vállalkozói lét kulcsa a folyamatos fejlődés. Egy folyamatosan fejlődő vállalkozó életében különböző korszakok váltják egymást. Mindnek megvan a maga előnye, pozitív hozadéka. Ha a korszakokban képesek vagyunk a „mindig többet adni”-elv szerint jelen lenni, mindből ki tudjuk hozni a maximumot. Ebben a cikkben bemutatom, hogy hogyan lehet ezt megtenni, amikor még a cégen belül dolgozunk.
5 időspóroló trükk cégvezetőknek
Bizonyára mindannyian jártunk már úgy, hogy amikor nekiálltunk egy elvégzendő feladatunknak, azzal a feladattal együtt hirtelen két-három is előtérbe került, és a számtalan teendő közül nem tudjuk, melyiket priorizáljuk, és gyakran azzal is értékes időt vesztünk, hogy ezeket a döntéseket meghozzuk. Ebben a blogcikkben összeszedtem öt trükköt, amelyek segítségével bárki könnyedén strukturálhatja az idejét.
Így alakíts ki szuperhatékony jutalékrendszert a vállalkozásodban
Azt vettem észre, hogy a cégvezetők még az ügyfélszerzéssel, értékesítéssel közvetlenül foglalkozó munkatársaikat is csak alapfizetéssel jutalmazzák. Számomra ez egy megdöbbentő észrevétel, hiszen véleményem szerint különösen ezeknek a kollégáknak van szükségük olyan motivációra, amely jobb életet, jobb anyagi körülményeket ígér.
Mire NE költsd a marketing büdzsédet
Bár nem győzöm hangsúlyozni, hogy nem elméleti oktató vagyok, úgy gondolom, hogy a cégvezetéssel kapcsolatban szerzett gyakorlati tudásom, tapasztalatom a vállalkozótársaim segítségére lehet. Többek között a marketing és a marketingköltségek témájában is.
Így válassz mentort magadnak
Neked van már mentorod? Remélem, hogy van. De nagyon nem mindegy, hogy milyen a mentorod.
Jobb céget akarsz? Dolgozz magadon, ne csak a cégeden!
Akik ismernek, vagy sokszor hallottak előadni, tudhatják, hogy mindig azt szoktam mondani, hogy ne a cégedben dolgozz, hanem a cégeden dolgozz. De...