Tudd meg, milyen árazási titkokkal pörgetheted fel kisvállalkozásodat

A helyes árazás életmentő egy kisvállalkozás életében, főleg, ha a körülmények telis-tele vannak kihívással. Biros Levente, a Szemléletváltó Mentorprogram alapítója szerint a megfelelő árazási stratégia nemcsak, hogy növelheti a profitot, de javíthatja a vállalkozás piaci pozícióját is. Nézzük, milyen bevált módszerekkel tudod árazás tekintetében forradalmasítani és piacvezetővé tenni vállalkozásodat.

Az árazási stratégiák fontossága

Nem tévedünk, ha azt mondjuk: minden vállalkozó tisztában van, hogy az életben maradás egyik legfontosabb feltétele, hogy a piac és a célközönség igényeinek pontos ismeretével tisztában legyünk. Úgy látjuk, vállalkozók gyakran hajlamosak alulértékelni termékeiket vagy szolgáltatásaikat, ami hosszú távon profitcsökkenést eredményezhet. Az árazás nem csak a költségek fedezetéről szól, hanem arról is, hogy értéket teremtsünk ügyfeleink számára.

Mit tudsz tenni, hogy a terméked vagy szolgáltatásod ne legyen alulárazva?

Tapasztaljuk, hogy az egyik legjobban bevett szokás a vállalkozásk esetében, ha belemennek az árversenybe, mert azt látták, hogy a konkurencia is óriási kedvezményeket ad. Sőt, ha bejön a piacra egy külföldi óriás webshop, aki kedvezményeivel mindent lenyom, akkor szinte gondolkodás nélkül azonnal belemennek a cégek a teljes anyagi csőddel játékba.

Hogy lehet azonban a piacon előkelő helyre kerülni az árazással úgy, hogy nem értékeled le magad?

 

Mutatjuk a leghatásosabb stratégiákat:

 

1. Azonnali áremelés pár százalékkal:

Sok vállalkozó nem mer árat emelni, mert azt gondolja, hogy azonnal elmennek az ügyfelei. Másik tévhit, hogy az infláció mértékével növelt ár az áremelésnek számít.

 

Csak gondolj bele: az éves autópálya-matrica ára évente növekszik… szó nélkül kifizeted, és ezzel óriási bevételnövekedés történik annál a cégnél, aki kezeli ezeket a tételeket…

 

Amennyiben a szolgáltatásod, a terméked jó, és emellett azt az értéket képviseled, ami mellett a vállalkozásod letette a voksát, akkor érdemes az infláció mértékén felül is árat emelned. Nem óriási összegekről van szó, hanem apróbb, több lépésben végigvitt tudatos emelésről.

 

Próbálj meg évente kétszer emelni, a második negyedévben, és az év második felében, vagy figyeld meg, hogy a te közönséged mikor van olyan hangulatban, hogy többet is hajlandó kiadni egy adott termékért vagy szolgáltatásért.

 

2. Érték-alapú árazás 

 

Az érték-alapú árazás az egyik legjobb módja annak, hogy a kis (és bármilyen nagyságrendű) vállalkozások kiemelkedjenek a versenytársak közül. Ez az árazási módszer különösen hatékony, mert közvetlenül az ügyfelek által érzékelt értéken alapszik. “Az ügyfél nem csak terméket vásárol, hanem megoldást keres problémáira”.

 

A legfontosabb, hogy tudd, a te vállalkozásod pontosan milyen problémára adsz megoldást és azzal is tisztában kell lenned, hogy pontosan ki a célcsoportod. Ha ezeket nem tudod, akkor az árazás első és legfontosabb lépése kimarad számodra. Így pedig az árazási versenyen alul fogsz maradni.

 

Hogyan alkalmazd az érték-alapú árazást?

 

  1. lépés: Ismerd fel és kommunikáld terméked egyedi előnyeit – ehhez nagy segítségedre lehetnek az ügyfeleid. Kérdezd meg őket, hogy miért a te terméked/szolgáltatásod vásárolták meg.

 

  1. Lépés: Határozd meg, milyen plusz értéket nyújtasz a konkurenciához képest. A legfontosabb az érték! Nem árakció viszi előre a bizniszed, hanem az a plusz érték, szolgáltatás, melyet adsz a vásárlással együtt. Az Onlinemárkabolt Mo. Kft. esetében például nagyon fontos érték, hogy a szállítók minden egyes termék házba történő bevitele előtt cipővédőt húznak, vagy az is ide tartozik, hogy a szemetet összegyűjtik, és a gépek beszerelését követően azt elviszik. Sok-sok apró dolog, de mégis egy olyan értéket képvisel, mely kiemelten fontos azok számára, akik ügyfelei lesznek az Onlinemárkabolt Mo. Kft.-nek. Gondold végig, hogy mi az a plusz érték, amit te tudsz adni. Igen, a te iparágadban is megvalósítható ez, csak adj magadnak egy órát, gondold végig, vagy beszélgess a vevőiddel erről!

 

 

  1. Lépés: Ha már beszélgettél ügyfeleiddel, és megvan a plusz érték, akkor állíts be az új árakat a piaci visszajelzések és ügyfélkutatás alapján.

 

3. Gyors akcióknak is megvan a helyük

Ez a stratégia arra épül, hogy vannak bizonyos időszakok, amikor jobban mennek termékek, szolgáltatások: lásd karácsony vagy a nyári időszak a strandon használatos eszközök piacának nagyon kedvez.

 

Amennyiben te is rendelkezel olyan dolgokkal, melyek időszakhoz köthetőek, akkor érdemes előre gondolkodni, és hatásvadász nevekkel, figyelemfelkeltő akciókkal úgymond lefölözni a piacot. Ehhez nagyon jó ötleteket tudsz meríteni az évente megrendezésre kerülő Meglökő Nap előadójától, Maráz Ferenctől, aki a Marázplast Kft. alapító-tulajdonosaként figyelemfelkeltő aktivitásokat valósít meg csapatával a Marázplast üzletében.

 

Összefoglalóként:

Ahogy a Szemléletváltó Mentorprogram első tananyagaiban is hallhatod, az árazás nem statikus – folyamatosan fejleszteni és finomítani kell a vállalkozás hatékony növekedése és a bevételek folyamatos áramlása érdekében. A Szemléletváltó mentorprogram segítségével vállalkozásod képes lesz alkalmazkodni a piaci változásokhoz, és optimalizálni az árazási stratégiáit a folyamatos siker érdekében.

 

Nem tudod, hogy merre indulj el az árazás versenyében? Kérj tőlünk díjmentes 30 perces üzleti konzultációt ide kattintva: ÜZLETI KONZULTÁCIÓ

„A vállalkozók gyakran abba a hibába esnek, hogy magukra vállalnak minden feladatot, legyen az logisztika, ügyfélszolgálat vagy marketing. Ez a magatartás hosszú távon tarthatatlan.” magyarázza Biros Levente.

 

A folyamatos jelenlét szükségessége abból a tévhitről fakad, hogy csak a vállalkozó képes jól elvégezni a feladatokat. Ez a gondolkodásmód, vagy hozzáállás  megakadályozza a hatékony munkamegosztást és a feladatok sikeres delegálását.

Folyamatosan tökéletességre törekszel…

Amikor vállalkozóként dolgozunk nap mint nap a cégünkben, akkor mindent tökéletesen akarunk elvégezni, azonban ez a belső kényszer, azaz a tökéletességre való törekvés bénítóan hathat a cég fejlődésére, de gátolhatja a hatékonyság növelését is.

 

„A tökéletességre való törekvés gyakran azt sugallja, hogy senki más nem végezheti el a munkát olyan színvonalon, mint a vállalkozó maga. Ez a gondolkodásmód akadályozza a bizalom kialakulását és az együttműködést a munkatársakkal.”–  mondja Levente.

Ezért fontos, hogy vállalkozóként megtanulj bízni munkatársaidban, és ezáltal képes legyél feladatokat átadni anélkül, hogy ne féltenéd a minőséget.

Tipp: ne 100%-ot várj el a kollégádtól, ha ő a számára delegált feladatot már 70%-os eredményességgel elvégezte, akkor azt vedd tökéleteen elvégzett feladatnak.

 

A kiégés és a munka-magánélet egyensúlyának hiánya

A tökéletességre való törekvést  munka és a magánélet egyensúlyának hiánya nem csak a vállalkozásra van rossz hatással, hanem a vállalkozó személyes életére is.

„A kiégés, amely gyakran következik be a munka és magánélet egyensúlyának hiányából, nemcsak hogy káros az egészségre, hanem csökkenti a vállalkozás sikerességét is,” figyelmeztet Levente.

A kiégés elkerülése érdekében fontos, hogy a vállalkozók időt szenteljenek magukra és családjukra is.

Szemléletváltó megoldások

A Szemléletváltó Mentorprogramban felkínált díjmentes üzleti konzultáció során több mint 600 vállalkozóval beszélgettünk, és egyöntetűen kirajzolódott megoldásunk erre a vállalkozói kihívásra.

A Szemléletváltó Mentorprogram keretében kifejlesztett stratégiák segítségével a vállalkozók megtanulhatják, hogyan építhetnek fel egy olyan vállalkozást, melyben te, mint tulajdonos, vezető nyugodtan elmehetsz akár 2 hétre szabadságra úgy, hogy a céged nem áll meg.

„A cél, hogy a vállalkozók ne csak a cégükben dolgozzanak, hanem azon is, hogy a vállalkozás nélkülük is működőképes legyen. Ez adja a valódi szabadságot,” mondja Levente.

Ha valaki túlteljesíti a tervet, mutassa meg hogyan, és kapjon arányos jutalmat!

Mit tegyek, ha a cégemben nincsen jutalékos rendszer?

  1. Delegálás: Kezdj el kisebb feladatokat átadni megbízható munkatársaidnak, hogy növeld a működési hatékonyságot. (Amennyiben szeretnéd a delegálást a leghatékonyabb szintre emelni, akkor töltsd le ingyenes PDF-ünk: Álláshirdetéstől a felelősség átadásáig
  2. Rendszerek Kiépítése: Dolgozz ki olyan rendszereket, amelyek lehetővé teszik a vállalkozás zökkenőmentes működését anélkül, hogy folyamatosan be kellene avatkoznod.
  3. Munka-Magánélet Egyensúly: Tervezz rendszeres szabadságokat, és tartsd tiszteletben azokat, mint ahogy a munkaidőt is. Ez segít fenntartani a lelki egészséget és az összpontosító képességet hosszú távon.

A nálunk tanult több mint 600 vállalkozó sikerei, eredményei inspirációt nyújthatnak minden vállalkozónak, aki szabadságra vágyik a vállalkozás fogságából. A Szemléletváltó Mentorprogrammal nem csak munkamódszereket, hanem egy új életstílust is tanulhatsz, ahol a vállalkozás támogatja a személyes jólétet, nem pedig akadályozza azt.

Kérdésed van? Írd meg nekünk! 

Töltsd ki az alábbi űrlapot, vagy írj emailt a hello [kukac] szemleletvalto.hu címre!