Kovács Zsolt Milán: Az én szemléletváltó sztorim

Összefoglalás

Kovács Zsolt Milán 2002-ben kezdte meg vállalkozói pályafutását – ekkor még részben alkalmazottként dolgozva. Cége, a Főkönyvguru nemrég lépte át a 100 milliós árbevételt. Ugyan kezdetektől fogva a felsőbb vállalkozói szintek felé tervezett törekedni, az efelé vezető út nem volt akadálymentes. Biros Levente és a Szemléletváltó program több alkalommal is segített neki továbblépni a vállalkozói elakadásain.

A kezdetek

Milán 2002-ben alapította meg az első cégét egy középiskolai osztálytársával. Ekkor még főállásban dolgozott alkalmazottként, ám a legnagyobb kihívása mégsem ez volt, hanem az ügyfélszerzés. Kezdetben szórólapozással igyekeztek ügyfeleket szerezni Hatvan környékén. A szórólapokat ők gyártották és kézbesítették, ám a nagyjából ezer szórólap összesen mindössze egy ügyfelet hozott.

Idővel természetesen az is elkezdett problémákat okozni, hogy Milán nemcsak a saját cégében dolgozott, hanem más cég alkalmazottjaként is. Ekkor már félállásba felvettek egy kollégát. Milán a kezdetektől fogva sem egyszemélyes vállalkozásnak képzelte el a céget, hanem mindig is más könyvelők foglalkoztatásában gondolkodott.

A tanulás mint a válságkezelés eszköze

A 2000-es évek végén Milánék cégét is elérte a gazdasági világválság – igaz, a könyvelőknél valamivel később mutatkoztak ennek hatásai. Több ügyfelük csődbe ment, akik ezután értelemszerűen nem tudták fizetni a könyvelési díjat, és 2010-2011 környékén a könyvelő cég is elérte a mélypontját.

„Élesen emlékszem rá, hogy egy jó nevű vállalkozó ügyfelemnek írtam, hogy segítsen, és hozzon nekünk ügyfeleket.”

– idézi fel Milán. A helyzet súlyosságát mutatja számára, hogy annak ellenére, milyen nehéz volt megírnia és elküldenie az e-mailt, mégis megtette, mivel nem volt más választása.

Milán 2012-ben kapta meg a feleségétől Wolf Gábor Kisvállalati Marketing Biblia című könyvét, amit még aznap el is olvasott. Bizonyos szempontból ez hozta el számára az első jelentős szemléletváltást, melynek köszönhetően a következő évben részt vett a Marketing Szuperkonferencián, ahol életében először találkozott példaértékű cégtulajdonosokkal.

Ez a találkozás alapjaiban változtatta meg a vállalkozáshoz való hozzáállását. Korábban szinte minden folyamatban részt vett a cégen belül, így nem volt lehetősége arra, hogy építse is a vállalkozását, ne csak dolgozzon benne. Azonban már ekkor felismerte annak fontosságát, hogy folyamatosan képezze magát: tréningekre járt és elkezdett vállalkozással kapcsolatos könyveket olvasni.

Egy ilyen könyvben találkozott először a „Ne a cégedBEN dolgozz, hanem a cégedEN!” gondolattal, melyet akkor ugyan még nem egészen értett, de a fontosnak tartotta, ezért felírta magának. A mondat az asztalára került, így minden nap ránézett, amíg meg nem értette, át nem érezte a jelentését, és el nem kezdett valóban a cégén dolgozni – akkor még csak heti pár órában.

Ismerd meg a munkatársak kiválasztásának folyamatát AZ ÁLLÁSHIRDETÉSTŐL A FELELŐSSÉG ÁTADÁSÁIG!

Kérd MOST a részletes tudásanyagot DÍJMENTESEN!

KÉREM AZ EBOOKOT >

Milyen témákat érint az ebook?

Milyen témákat érint az ebook?

  • Mi kell ahhoz, hogy igazán jó munkatársak akarjanak Veled dolgozni?
  • Hogyan tedd vonzó munkahellyé a cégedet?
  • Hogy néz ki egy hatékony álláshirdetés?
  • Milyen egy gyümölcsöző állásinterjú?
  • Hogyan éreztesd a munkatársaiddal, hogy megbecsülöd őket?
  • Miként add át a felelősséget a kulcskollégáidnak?

KÉREM AZ EBOOKOT >

Ismerd meg a munkatársak kiválasztásának folyamatát AZ ÁLLÁSHIRDETÉSTŐL A FELELŐSSÉG ÁTADÁSÁIG!

Kérd MOST a részletes tudásanyagot DÍJMENTESEN!

 

Milyen témákat érint az ebook?

  • Mi kell ahhoz, hogy igazán jó munkatársak akarjanak Veled dolgozni?
  • Hogyan tedd vonzó munkahellyé a cégedet?
  • Hogy néz ki egy hatékony álláshirdetés?
  • Milyen egy gyümölcsöző állásinterjú?
  • Hogyan éreztesd a munkatársaiddal, hogy megbecsülöd őket?
  • Miként add át a felelősséget a kulcskollégáidnak?

KÉREM AZ EBOOKOT >

Elfejlődés

2012-től 2017-ig Milán főként a tanulásra koncentrált, ennek köszönhetően elfejlődtek egymás mellett az üzlettársával, akivel a céget alapították.

„Képzeljétek el azt a szituációt, amikor egy pilóta és egy másodpilóta repülőt vezetnek és mindketten kiveszik a részüket az irányításból, de nincs térképük, csak tudják, hova kell menni. Utána a kettőjük közül az egyik megkapja a térképet, de ezt nem kommunikálja a másiknak. Onnantól kezdve elkezd felgyűlni a feszültség a két pilóta között, hiszen az egyik tudja az utat, a másik nem, és nem érti, mit miért akar a társa.”

– magyarázza Milán az elfejlődés jelenségét.

Miután elkezdte fejleszteni magát, Milán egészen más célokat látott maga előtt, mint a partnere. Ő egy teljesen fehéren működő, sikeres vállalkozást vizionált, az üzlettársa azonban megrekedt ott, ahol kezdték, és nem értette Milán fejlődési szándékait.

Milán 2017 januárjában a IV. Magyar Marketing Fesztiválon ismerkedett meg Leventével, aki ezen a rendezvényen hirdette meg az akkor még csak egyalkalmas eseménynek megálmodott Szemléletváltó Hétvégét, melyre kifejezetten „megrekedt” vállalkozókat várt. Milán az első jelentkezők között volt. Így lett ő a Szemléletváltó Közösség egyik legelső tagja.

Kríziskezelés

2017-ben Milán legnagyobb kihívásává az üzlettársa vált. A helyzet ekkorra már annyira elmérgesedett, hogy Milán nem szívesen járt be a saját cégébe dolgozni. Úgy érezte, változásra van szükség, de nem merte megtenni a megfelelő lépéseket. 

Ennek a helyzetnek a megoldása lett az első olyan projekt, amelyben Levente jelentős segítséget tudott nyújtani Milánnak.

„Emlékszem, az tartott vissza, hogy nem volt még meg az új irodám” – meséli Milán, ahogy arról beszél, miért nem állt oda korábban az üzlettársa elé, hogy megmondja neki, nem akarja közösen folytatni.

„Új környezetet akartam, új falakat, új bútort, hogy teljesen új vállalkozói életet kezdjek. És azért halogattam az utolsó hónapokban, mert nem volt meg az iroda, és biztosra akartam menni.”

Az új irodát végül a szétválás bejelentésének másnapján sikerült megtalálni.

Szemmel látható fejlődés, gyarapodás

2002 és 2017 között Milán vállalkozása a nulláról nagyjából 30-40 milliós forgalomig jutott. A szétválás után ebből neki 20-25 millió jutott. Ebből indult el a Főkönyvguru, amely az elmúlt 4-4,5 évben elérte a 100-120 milliós árbevételt, azaz nagyjából megötszörözte a forgalmát. Megtapasztalta, hogy ha valaki a nulláról indul, akkor még egészen más motiválja, mint azokat, akik számos buktatón, ballépésen túl vannak már.

Ezekben az években jelent meg Milán könyve, a Számháború. Ugyan a könyv már a szétválás előtt elkezdett készülni, 2017-ben mellékvágányra került.

„Levente minden egyes rendezvényen, ahol találkoztunk, rákérdezett, hogy állok a könyvvel”

– említi meg Milán, ahogy arról mesél, hogy a könyv befejezését is Leventének és az állandó érdeklődésének köszönheti. 

A Számháború megjelenése után többé nem kellett ügyfeleket keresnie, hiszen a könyv megjelenésével egy személyes márkaépítés is elindult. A bevonzott ügyfelek pedig egytől egyig értékes, a Főkönyvguruval megegyező szemléletű, fejlődni akaró cégek, hiszen Milán szemlélete – amely a Számháborúban is megjelenik – olyan vállalkozókat vonz be, akik azonosulni tudnak vele.

A jövő

Milánban saját bevallása szerint nagyon nagy a versenyszellem. Ha látja más Szemléletváltók sikereit, megvalósított ötleteit, ő is fel akar érni hozzájuk. Ez óriási motiváció a számára, és segít neki abban, hogy a cége folyamatosan fejlődjön, gyarapodjon.

Ez azonban nem minden, amit a Szemléletváltóból profitál. A közösségben elsajátított gondolkodásmód, értékrend a cége atmoszféráját is megváltoztatta, és ez már az új munkatársak megtalálásától, felvételétől kezdve kommunikálva van.

„Hozzánk csak olyan emberek jelentkeznek, akik jelenleg is dolgoznak valahol, csak nem becsülik meg őket a jelenlegi munkahelyükön. Ez a »megbecsült« szó, ami ránk nagyon erősen vonatkozik, mert mi tényleg elismerjük a kollégákat.”

Milán céljának tekinti, hogy a Főkönyvgurunál dolgozó kollégái sikeresek legyenek. Hisz benne, hogy egy magánéletében, szakmájában sikeres munkatárs a céget is sikerre fogja vinni.

A Főkönyvguru jelenleg 130 millió forintos árbevételt hoz. Összesen tizenhárom fő dolgozik a cégben. A hat könyvelőnek, a vezető könyvelőnek, a két bérszámfejtőnek, az irodavezetőnek és az operatív vezetőnek köszönhetően Milán már csak akkor dolgozik a cégben, ha be kell segíteni valahol, de akkor is leginkább adótanácsadással, adószakértéssel foglalkozik, az operatív munkát teljes egészében a kollégái látják el.

Ahogy visszatekint az elmúlt éveire, azt tapasztalta, hogy nincs új a Nap alatt. Úgy gondolja, minden egyes problémára, kihívásra megvan a megoldás, a vállalkozónak csak annyi a dolga, hogy az elejétől a végéig megtegye azokat a lépéseket, amelyek a megoldáshoz kellenek.

Neki ebben segített a Szemléletváltó.

A szemléletváltáshoz gyakran csak egy kezdőlökés kell. Itt az idő, hogy megtudd, hol tartasz a Vállalkozói Evolúcióban! Töltsd ki néhány perces tesztünket DÍJMENTESEN, és kapj célzott útmutatást a vállalkozói elakadásaiddal, fejlődéseddel kapcsolatban!

Kérdésed van? Írd meg nekünk! 

Töltsd ki az alábbi űrlapot, vagy írj emailt a hello [kukac] szemleletvalto.hu címre!